Panaszkezelési eljárás
Reklamációs szabályzat
a www.ferex.hu webáruházhoz
I. A kereskedő azonosítása
1.1. Jelen Reklamációs szabályzat (a továbbiakban: „RS”) szabályozza a jogviszonyokat a következő társaság:
Cégnév: FEREX, s.r.o.
Székhely: Vodná 23, Nitra 949 01, Szlovák Köztársaság
Bejegyezve a Nyitrai Járásbíróság cégnyilvántartásában, Sro szakasz, 2809/N betét
IČO: 17682258
DIČ: 2020405156
IČ DPH: SK2020405156
Bankszámlaszám: SK60 1111 0000 0066 1184 0006
Az Eladó hozzáadottérték-adó fizetésére kötelezett.
(a továbbiakban: „Eladó” vagy „Kereskedő”) és minden olyan személy között, aki az Eladó weboldalán kínált termékek Vásárlója, és aki a hatályos Szlovák Köztársaság jogszabályai szerint fogyasztónak minősül, különösen az alábbi törvények: a 108/2024. sz. törvény a fogyasztóvédelemről és egyes törvények módosításáról, a 40/1964. sz. Polgári Törvénykönyv, a jelen Reklamációs szabályzat 4.4. pontjában meghatározott kivétellel, amely a nem fogyasztó Vásárlóra vonatkozik.
1.2. Az Eladó e-mailes és telefonos elérhetősége:
Email: info@ferex.hu
Telefon: 0621 300 7591
1.3. A postai küldemények, reklamációk és elállási nyilatkozatok címe:
FEREX, s.r.o., Vodná 23, Nitra 949 01, Szlovák Köztársaság
II. Alapvető rendelkezések
2.1. Jelen Reklamációs szabályzat a fogyasztónak minősülő Vásárlók és a Kereskedő közötti jogviszonyokat szabályozza.
III. A hibás teljesítésből eredő jog érvényesítése
3.1. A Vásárló hibás teljesítésből eredő jogait csak akkor érvényesítheti, ha a hibát az Eladónál indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a termék átvételétől számított 24 hónapon belül bejelenti. Ha a hibát e határidőn belül nem jelenti be, a hibás teljesítésből eredő jogai megszűnnek.
IV. Felelősség a hibákért
4.1. Az Eladó felel minden olyan hibáért, amely a terméken a kiszállításkor fennállt, és amely a kiszállítást követő két éven belül jelentkezik.
4.2. Használt termék esetén a felek megállapodhatnak rövidebb felelősségi időben, amely azonban nem lehet egy évnél rövidebb.
4.3. Ha a Vásárló nem fogyasztó, az Eladó felel minden olyan hibáért, amely a terméken a Vásárlónak történő átadáskor fennállt, és amely az átadást követő hat hónapon belül jelentkezik.
V. A hibás teljesítésből eredő jogok
5.1. Ha az Eladó hibás teljesítésért felel, a Vásárló jogosult a hiba kijavítására vagy a termék kicserélésére, a vételár megfelelő csökkentésére, vagy az adásvételi szerződéstől való elállásra.
5.2. A Vásárló megtagadhatja a vételár vagy annak egy részének megfizetését mindaddig, amíg az Eladó a hibás teljesítésből eredő kötelezettségeit nem teljesíti, kivéve, ha a Vásárló a hiba bejelentésekor fizetési késedelemben van. A Vásárló köteles a vételárat indokolatlan késedelem nélkül megfizetni, miután az Eladó a hibát kijavította.
5.3. A Vásárló hibás teljesítésből eredő jogait – ideértve az 5.2. pont szerinti jogot is – csak akkor gyakorolhatja, ha a hibát a hiba felismerésétől számított két hónapon belül, de legkésőbb a 4.1. és a 4.3. pontokban meghatározott határidők lejártáig bejelenti.
5.4. A hibás teljesítésből eredő jogok gyakorlása nem érinti a Vásárló azon jogát, hogy a hibából eredő kár megtérítését igényelje.
VI. A hiba bejelentése
6.1. A hiba bejelenthető az Eladó bármely telephelyén, olyan személynél, akiről az Eladó a szerződéskötés előtt tájékoztatta a Vásárlót, vagy távközlési eszközökkel az Eladó székhelyére vagy üzleti címére, illetve más olyan címre, amelyet az Eladó a szerződéskötéskor vagy azt követően közölt a Vásárlóval.
6.2. Ha a Vásárló a hibát postai úton jelenti be, és az Eladó a küldeményt nem veszi át, a küldemény a visszautasítás napján kézbesítettnek minősül.
6.3. Az Eladó a hiba bejelentéséről haladéktalanul írásos visszaigazolást ad. A visszaigazolás tartalmazza azt a határidőt, amelyen belül az Eladó a hibát a Polgári Törvénykönyv 507. § (1) bekezdésének megfelelően kijavítja. Ez a határidő nem lehet hosszabb 30 napnál, kivéve, ha a hosszabb teljesítési időt az Eladótól független objektív ok indokolja.
6.4.Ha az Eladó megtagadja a hibákért való felelősséget, a megtagadás indokait köteles írásban közölni a Vásárlóval. Ha a Vásárló akkreditált személy, engedéllyel rendelkező személy vagy notifikált személy által kiállított szakértői véleménnyel vagy szakmai állásfoglalással igazolja, hogy a hiba az Eladó felelősségi körébe tartozik, a hibát ismételten bejelentheti, és az Eladó a felelősséget nem tagadhatja meg; az ismételt hibabejelentésre a 108/2024. sz. fogyasztóvédelmi törvény 621. § (3) bekezdése nem vonatkozik. A szakértői véleménnyel és szakmai állásfoglalással kapcsolatos fogyasztói költségekre a 40/1964. sz. Polgári Törvénykönyv 509. § (2) bekezdése irányadó.
6.5. Ha az Eladó a szerződéskötést megelőzően – vagy ha a szerződés a Vásárló megrendelése alapján jön létre, a megrendelés elküldése előtt – arról tájékoztatta a Vásárlót, hogy a hibák más személynél is bejelenthetők, akkor e személy eljárása vagy mulasztása a hiba miatti felelősség szempontjából az Eladó eljárásának vagy mulasztásának minősül.
VII. A hiba kijavítása
7.1. A Vásárló jogosult választani a hiba kijavítása és a termék kicserélése között. A Vásárló azonban nem választhat olyan módot a hiba megszüntetésére, amely nem lehetséges, vagy amely – a másik lehetséges megoldáshoz képest – az Eladó számára aránytalan költséggel járna, figyelembe véve minden körülményt, különösen a termék hiba nélküli értékét, a hiba súlyosságát, valamint azt, hogy a másik megoldás a Vásárlóra nézve jelentős nehézséget okozna-e.
7.2. Az Eladó megtagadhatja a hiba kijavítását, ha sem a javítás, sem a csere nem lehetséges, vagy ha ezek a megoldások minden körülményre tekintettel – beleértve a 7.1. pont második mondatában foglalt körülményeket is – aránytalan költséget jelentenének.
7.3. Az Eladó a hibát a Vásárló bejelentését követően ésszerű határidőn belül, térítésmentesen, saját költségére, és a Vásárló számára a termék jellegére és az általa igényelt rendeltetésszerű használatra figyelemmel indokolatlan nehézség okozása nélkül köteles kijavítani vagy a terméket kicserélni.
7.4. A javítás vagy csere érdekében a Vásárló köteles a terméket átadni vagy az Eladó, illetve a 108/2024. sz. fogyasztóvédelmi törvény 622. § (5) bekezdése szerinti személy számára hozzáférhetővé tenni.
A termék átvételével kapcsolatos költségeket az Eladó viseli.
7.5. Az Eladó a kijavított vagy kicserélt terméket saját költségén ugyanazzal vagy hasonló módon szállítja vissza a Vásárlónak, ahogyan a Vásárló a hibás terméket átadta, kivéve, ha a felek ettől eltérően állapodnak meg.
Ha a Vásárló a terméket attól a naptól számított hat hónapon belül, amikor át kellett volna vennie, nem veszi át, az Eladó jogosult a terméket értékesíteni. Ha a termék nagyobb értékű, az Eladó köteles a Vásárlót előzetesen tájékoztatni a tervezett értékesítésről, és számára megfelelő póthatáridőt biztosítani az átvételre. Az Eladó az értékesítést követően haladéktalanul köteles a Vásárlónak kifizetni az értékesítésből származó bevételt, levonva azokat a költségeket, amelyeket a termék megőrzésére és értékesítésére indokoltan fordított, feltéve, hogy a Vásárló az értékesítésre vonatkozó értesítésben megjelölt határidőn belül érvényesíti a bevételből való részesedés iránti igényét. Az Eladó a terméket saját költségén megsemmisítheti, ha azt nem sikerült értékesíteni, vagy ha a várható értékesítési ár még a termék megőrzésére indokoltan fordított költségeket sem fedezné, valamint azokat a költségeket sem, amelyek a termék értékesítéséhez szükségszerűen felmerülnének.
7.6. Ha a javítás vagy csere szükségessé teszi a termék leszerelését és újbóli felszerelését, az Eladó köteles ezt biztosítani. A felek megállapodhatnak abban is, hogy a leszerelést és felszerelést a Vásárló végzi az Eladó költségére és felelősségére.
7.7. Ha a hiba megszüntetésére termékcserével kerül sor, az Eladó nem követelhet semmilyen térítést a hibás termék korábbi rendeltetésszerű használatából eredő elhasználódásért, és a használatért sem számíthat fel díjat.
7.8. Az Eladó a kicserélt termék hibáiért ugyanúgy felelősséggel tartozik, mint az eredeti termék esetében, a 108/2024. sz. fogyasztóvédelmi törvény 619. §-a alapján.
7.9. A Vásárló jogosult megfelelő árleszállításra, vagy — a Polgári Törvénykönyv 40/1964. sz. törvény 517. § (1) bekezdése szerint — külön póthatáridő biztosítása nélkül is elállhat az adásvételi szerződéstől, ha
b) az Eladó a terméket nem javította ki vagy nem cserélte ki a 108/2024. sz. fogyasztóvédelmi törvény 623. § (4) és (6) bekezdésének megfelelően,
c) az Eladó megtagadta a hiba kijavítását a 108/2024. sz. fogyasztóvédelmi törvény 623. § (2) bekezdése szerint,
d) a termék a javítás vagy csere ellenére továbbra is ugyanazzal a hibával rendelkezik,
e) a hiba olyan súlyos jellegű, hogy indokolja az azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződéstől való elállást, vagy
f) az Eladó kijelentette, vagy a körülmények alapján egyértelmű, hogy a hibát ésszerű határidőn belül, illetve a Vásárló számára jelentős nehézség okozása nélkül nem fogja kijavítani.
7.10. Az árleszállításnak arányban kell állnia a termék hibája miatt bekövetkezett értékcsökkenéssel, vagyis a termék hibátlan állapotban fennálló értéke és a hibás termék értéke közötti különbséggel.
7.11. A Vásárló nem állhat el az adásvételi szerződéstől a 7.9. pont alapján, ha a hiba kialakulásában maga is közrehatott, vagy ha a hiba jelentéktelen. Annak bizonyítása, hogy a Vásárló közrehatott a hiba keletkezésében, illetve hogy a hiba jelentéktelen, az Eladót terheli.
7.12. Ha a szerződés több termék megvásárlására vonatkozik, a Vásárló csak a hibás termék tekintetében állhat el a szerződéstől. A többi termékre vonatkozóan csak akkor állhat el a szerződéstől, ha ésszerűen nem várható el, hogy azokat a hibás termék nélkül is megtartsa.
7.13. Az adásvételi szerződéstől való elállást követően – akár teljes egészében, akár részben – a Vásárló köteles a terméket az Eladónak visszaküldeni vagy visszaadni, az Eladó költségére.
Az Eladó köteles gondoskodni annak a terméknek az eltávolításáról, amelyet a hiba megjelenése előtt a termék jellegének és rendeltetésének megfelelően szereltek fel.
Ha az Eladó ésszerű határidőn belül nem távolítja el a terméket, a Vásárló maga is biztosíthatja a termék eltávolítását és az Eladónak történő visszaküldését, az Eladó költségére és kockázatára.
7.14. Az Eladó a szerződéstől való elállást követően legkésőbb 14 napon belül köteles visszafizetni a Vásárlónak a vételárat, attól a naptól számítva, amikor a terméket az Eladó átvette, vagy amikor a Vásárló igazolta, hogy a terméket az Eladónak elküldte — attól függően, melyik időpont következik be korábban.
7.15. Az Eladó köteles a vételárat ugyanazzal a fizetési móddal visszatéríteni a Vásárlónak, amelyet a Vásárló a vételár megfizetésekor használt, kivéve, ha a Vásárló kifejezetten más visszatérítési módhoz járul hozzá.
A visszatérítéssel kapcsolatos valamennyi költség az Eladót terheli.
7.16. Az Eladó nem jogosult ellenértéket követelni a termék rendeltetésszerű használatából eredő elhasználódásért, illetve a terméknek az adásvételi szerződéstől való elállást megelőző használatáért.
VIII. Záró rendelkezések
10.1. Jelen Reklamációs szabályzat az Általános Szerződési Feltételek és az Adatvédelmi Szabályzat elválaszthatatlan részét képezi. Ezek a Kereskedő weboldalán találhatók.
10.2. Jelen Reklamációs szabályzat a weboldalon való közzététel napján, 2024. 07. 01-jén lép hatályba.
Ez az e-shop tanúsítvánnyal rendelkezik: http://www.pravoeshopov.sk
Önökért vagyunk
számla alapján
kézbesítés
garancia
